dijous, 7 de maig del 2009

Els pensaments, quan surten lliures 8

Fa molts, massa dies que no escric res, i no és per manca de ganes, és per falta de temps, però avui, ho necessitava amb urgència.
 
Fa una nit preciosa, càlida com en recordo ben poques a principis de maig. De fons, fins fa poca estona a la terrassa del meu piset i ara a dins, em fa companyia el CD Projecte Roig, d'Al-mayurqa, suau, a un volum de veu baix, per no molestar als veïns que, de tota manera, no semblen pas molestar-se pels crits de la gent que, al carrer, celebra la victòria del Barça.
 
Aquest disc, per a mí, no és un disc qualsevol: avui, just avui fa dos anys, el rebia com un regal inesperat, el dia que la música d'Al-mayurqa sonava a la Casa de Menorca en un cap de setmana màgic, ho podreu entendre si us llegiu el post Magnífic Maig, freda tardor.: un homenatge molt sentit .
 
Avui, com aquell dia, també he estat una estona a la Casa de Menorca, on cada dimecres hi ha un taller de ball de bot. He arribat a casa tard i em venia de gust sopar a la terrassa amb la meva música, amb la meva tristor personal, amb els meus records, tant escassos però tant intensos... En definitiva: volia acabar el dia com el vaig acabar fa dos anys: sopant tranquil·lament amb Projecte Roig de fons i recordar, per una estona, aquell cap de setmana esplèndid, però oblidava una cosa molt, molt important... El Barça acabava de passar a la final de la Copa d'Europa, i això vol dir soroll, per què, és clar, aquesta victòria és molt important.
 
Una victòria que, a jutjar per algú amb uns mínims de coherència, deu haver fet descendir com per art d'encanteri, les xifres d'aturats, les d'empreses que, amb l'excusa de la crisi, van aplicant expedients de regulació i coses per l'estil.
 
Ja ho deia un emperador romà: Panem et Circenses, és a dir: donem al poble el menjar suficient per tal que no es mori de gana i una distracció prou imnòtica com per evitar que pensi massa, no sigui que ens esguerri la festa...
 
Si, de tant en tant, encara se sent un crit, un càntic... Crits de gent que, demà, encara serà a l'atur, o anirà a treballar un munt d'hores per cobrar una misèria de sou, o potser cap de les dues coses, però res d'això no els importa, per què, fet i fet, el seu equip, si, aquell que, pel que es veu els dóna de menjar cada dia i els paga la hipoteca, ha guanyat un partit... I demà?
 
Demà tot serà igual que fa unes hores, amb una diferència notable: els jugadors tindran uns quants milions més a les butxaques i, potser algú, no haurà dormit en tota la nit per què l'han de desnonar per no haver pogut fer front als seus deutes.

8 comentaris:

Anonymous Anònim ha dit...

Efectivament, pareix que per a molta de gent la victòria del seu equip pot amagar la seva misèria existencial, encara que sigui momentàniament.

Supòs que, d’una manera o una altra, gairebé tots nosaltres necessitam coses que ens ajudin a mirar cap a una altra banda, cap a qualsevol cosa que ens faci oblidar les realitats que ens resulten indesitjables.

14 de maig del 2009, a les 21:30  
Blogger Vela ha dit...

Bona nit, The Prowler, i ben vingut al bloc!

El que dius és cert: és evident que tothom necessita esvair-se de tant en tant, el que trobo preocupant és que, aquesta distracció, aquest fet de poder relaxar-se i ser feliç per una estona, es converteixi, com em temo que està passant, en un somnífer que faci oblidar a les persones que tenen dret a defensar allò que, com a éssers humans els pertany, una mena de droga que faci oblidar a les classes populars que cal seguir reclamant els seus drets i denunciant les injustícies, cada dia més freqüents i més greus, per cert.

18 de maig del 2009, a les 23:48  
Anonymous Anònim ha dit...

Per cert, Vela, no he pogut veure la teva adreça electrònica. La meva és nelcatmailARROVAgmail.com.

M'agradaria molt, si et pareix bé, poder parlar amb tu d'una manera més personal. Si t'hi animes, pots escriure'm quan vulguis.

25 de maig del 2009, a les 2:21  
Anonymous Madò Llúcia ha dit...

Quanta raó tens Vela! No sé què celebren si tan mateix ells seguiran estant talment com cada dia, per ventura sense feina i moltes coses per pagar. A mi m'agrada el futbol com a esport, quan era més jove anava a veure'l però quan vaig saber les quantitats de doblers que se'n duien els futbolistes i pel que es deixen vendre... vaig canviar tot d'una d'idea. Què m'hagués agradat sopar amb tu a la teva terrasseta!

30 de maig del 2009, a les 18:14  
Blogger Vela ha dit...

I no vulguis saber amb la final de la Copa d'Europa! Tenia un examen el dia següent i no hi va haver forma humana de poder estudiar en pau!

A mí també m'hauria agradat, tenir companyia, per què hi ha dies en els quals és magnífic poder compartir emocions.

Si véns per aquí avans que jo marxi... Ja ho saps, tenim un sopar pendent a la meva terrasseta!

1 de juny del 2009, a les 22:35  
Blogger wendi ha dit...

toc-toc

28 de juny del 2009, a les 16:32  
Blogger Vela ha dit...

Endavant, ben retrobada!

Com ha anat el viatge?

28 de juny del 2009, a les 23:08  
Blogger wendi ha dit...

ara quan tengui un momentet ho explicaré... ;)

29 de juny del 2009, a les 23:43  

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici