diumenge, 15 de febrer del 2009

La por

L'alba dormia tranquil·lament al seu àtic silenciós - al pis del costat no hi vivien- quan un soroll va despertar-la: "Deu haver estat la nevera", va pensar primer; o no: allò no l'hauria despertada. Escoltà amb atenció: el so es repetí: un "clac" sec que venia de la cuina-menjador. "Em volen robar?", va preguntar-se amb incredulitat. Un nou so: sí,allò corresponia a la porta de la terrassa.
 
En pocs segons li passaren moltes coses pel cap: si decidia actuar, tenia en contra que era cega i, per tant, no sabia amb què o amb quí s'hauria d'enfrontar; si no ho feia, se'ls trobaria dins de casa i ells tindrien el domini de la situació.
 
Decidí actuar. Havia fet un curs de defensa personal per a dones i allò li donava una mica de seguretat: "Mantenir la calma és vàsic", deia la mestra.
 
Va anar al menjador i va mirar-se la porta de la terrassa: era una mica oberta, la va tancar.
 
S'encaminà tot seguit cap a una finestra que hi havia a la mateixa paret i que també donava a la terrassa.  La va obrir amb el pal de l'escombra alçat a la mà. Va escoltar: silenci, tancà de nou. Copets al vidre de la finestra: no estava sola... "Mantenir la calma!", pensava.
 
Què havia de fer? Si no obria, demostrava por i, per tant, ja no dominava la situació. Si ho feia, s'arriscava força... Però era la única manera de fer veure que no tenia por i que ella tenia el control.
 
Obrí la finestra amb el pal a la mà i amb posat ferm:
 
-Hola. -Va sentir que li dèien.
 
La veu era d'un noi jove. Malgrat la sorpresa, es mostrà freda:
 
-Hola? Com que hola? Què coi hi fas tu, aqui?! -Va preguntar amb veu enèrgica-
 
-és que creia que el pis era vuit. -Va dir ell-
 
-Doncs bé, ja veus que no ho està i jo, de tu, no trigaria gaire a marxar: sé defendre'm i, a més, el meu xicot està dormint a l'habitació. Si vols un pis vuit, el del costat ho és, o sigui que fora d'aquí! -Va cridar amb molta força-
 
-Sí, sí, ja me'n vaig. -Va dir ell-
 
Ella insistí sense abaixar la guàrdia:
 
-Va, doncs! I que et senti saltar, eh!
 
Passes, un salt: el lladre se n'anava.
 
Va tancar la finestra ben espantada però contenta d'haver-se'n sortit.
 
El que no sospitava l'Alba era que aquella aventura li condicionaria, durant força temps, el descans nocturn.
 
---------------------
 
Aquest conte el vaig fer fa uns anys com a exercici d'un curs d'escriptura i és una història que em va succeir a mí mateixa, només que vaig canviar el nom de la protagonista i, per desvincular-me de la història, vaig decidir narrar-lo en tercera persona.
 
El cas és que em va servir per exterioritzar una por que havia arrossegat des de ben poc temps després de venir a viure a aquest magnífic piset i, amb el temps, havia aconseguit que aquella por, aquella angoixa que feia que, durant la nit tots els sorolls fossin sospitosos de ser quelcom desagradable, s'hagués diluït i gairebé no la recordés.
 
Ahir vaig arribar a casa tard, deurien ser les deu de la nit i una veïna del replà de sota, em va aturar quan anava a obrir la porta de l'escala: destroçada pels nervis, que vaig haver de calmar, em va dir que, per favor, no pugés, que li havien reventat la porta i tenia por que encara fossin per l'escala.
 
Com aquella nit, vaig demostrar calma, una calma inexistent, per què l'única cosa que jo volia saber era si el meu pis havia tingut la mateixa mala sort, inexistent per què feia una bona estona que la pobra noia havia cridat els Mossos i encara no s'havien dignat a venir, inexistent per què tenia por que li agafés un atac de nervis...
 
La vaig tranquil·litzar dient-li que aquest tipus de lladres no volen problemes, que, tractant-se d'un bloc de pisos, el que farien si es trobaven algú seria intentar fugir i, que de no ser així, com que ja sabia que me'ls podia trobar, aniria preparada per si em calia fotre un bon revés, i vaig pujar.
 
Vaig pujar i, dels lladres, evidentment, ni rastre, i el meu pis, sense cap senyal que fes creure que hi haguessin volgut entrar, el seu, però, és una altra història i el més gros, almenys jo considero que és així, és que, després de més de mitja hora d'esperar que vinguessin els Mossos, encara va caldre una trucada per part meva amenaçant de montar un bon sarau, per tal que es dignessin a venir, aleshores, sí, en menys de deu minuts: voldria creure que el fet que la noia sigui estrangera i parla en castellà amb accent llatinoamericà no hi té res a veure.
 
Maleeixo els fets, les persones que els han probocat, la situació, les emocions que se'n desprengueren... Feia molt, molt de temps que no dormia tant intranquil·la, una intranquil·litat, d'altra banda totalment absurda, si es miren els fets de manera racional, potser probocada pel fet de pensar que, qualsevol dia, el més inesperat, la felicitat, la calma, el benestar, la tranquil·litat, es poden diluir en una mil·lèssima de segon.
 
Només espero que el fet de compartir aquesta angoixa, el fet de posar-la en comú amb qui la vulgui llegir, em serveixi per recuperar la pau.

4 comentaris:

Blogger wendi ha dit...

Ara he flipat de llegir el conte i el que et va passar. Només volia dir-te que tranquil·la... que no t'ha apssat res, ni la primera vegada ni l'altre dia. No passa res! Ja sé que és desagradable i t'assalten els dubtes, però no passa res, va, calma't. Un dia pot ser una cos ai un dia una altra. Realment ara a tu no t'ha passat res, no? Idò, au, va, dorm tranquil·la...

Per cert... supòs que hi ha traduccions de molts llibres per a cecs, no? Jo en tenc un a casa, és de mon pare però. Hi ha alguan transcripció d'algun llibre de n'Asimov? L'has llegit mai?

16 de febrer del 2009, a les 14:51  
Blogger Vela ha dit...

Gràcies, Wendi: és que només em faltava aquesta, amb la feinada que tinc aquesta setmana: per si no en tenia prou amb un, he de fer dos exàmens: l'últim de reflexologia podal, i un de ciències de la salut on m'hi entren tot el sistema ossi i el muscular, amb les característiques de cada múscul... Si els aprobo tots dos, serà un miracle,encara que jo no hi cregui!

Vulguis que no, un fet com el de l'altre dia, quan has viscut una situació anterior amb tanta tensió, t'afecta, i el més gros és que no te n'adones fins al cap d'una estona,exactament igual que quan em van voler entrar a casa: aquella nit, no ho vaig passar gens malament, els problemes van venir després.

Llibres en sistema Braille? N'hi ha un munt! I de l'Assimov... Em sembla recordar que, en un catàleg de fa uns anys, en vaig veure algun, però no el vaig llegir.

De tota manera, cada cop tot és més fàcil: en primer lloc, per què hi comença a haver biblioteques virtuals i, d'altra banda, per què amb un escàner i un programa que reconegui el text, em puc transcriure jo mateixa allò que vull. És una feinada, però es pot fer.

16 de febrer del 2009, a les 16:34  
Blogger Ana ha dit...

Què fort! La ciutat cada cop és menys segura. Toco fusta perquè no em passi a mi i m'entrin a robar.
Pobre veïna..i no sé per a què serveixen els mossos que no venen quan se'ls necessita...en fi..Al menys a tu no et van entrar.
Una abraçada

1 de març del 2009, a les 14:37  
Blogger Vela ha dit...

Hola Ana... Ben retrobada!

Per sort, la por de la nit va durar pocs dies, tot i que, ahir mateix, que vaig deixar el pis sol gairebé tot el dia, vaig haver de trucar a algú mentre pujava l'ascensor, només per què no soportava la idea d'arribar a dalt i trobar-me la porta esbotzada sense tenir ningú amb quí estar en contacte... El que deia: les males sensacions, els mals pensaments, no et vénen a l'instant: apareixen hores, dies... Setmanes després, quan creies que havies fet net...

Però això ja ho vaig aprendre al curs de defensa, i potser és per això que vaig penjar aquest post: per fer conscients les meves pors, per què no es quedessin amagades i s'anessin fent cada cop més grans, tant que no fos posssible digerir-les.

1 de març del 2009, a les 17:18  

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici