dimarts, 6 de gener del 2009

L'any que els Reis van passar a l'Agost

Va ser l'estiu del 2007:
 
Havíem quedat tota la família per anar a sopar junts, feia una calor irrespirable i a la porta del restaurant on volíem anar ja hi havia una bona cua.
 
Va arribar la meva germana amb els dos nens i, sense gairebé saludar ningú, va dir-me: "Mira què m'he trobat davant de casa, té!" I els meus braços van rebre un pes considerable damunt seu que sort que vaig tenir el reflex de contenir, per què, de no haver estat així, potser s'hauria produït una catàstrofe irremeiable.
 
El que m'acabava de donar era una bossa plena de discs de vinil que, sense cap mena d'escrúpol, algú havia llençat enmig del carrer.
 
Hi havia de tot, però alguns dels discs, eren realment joies per les quals, uns anys enrere, me n'havien arribat a demanar autèntiques animalades de diners: una primera edició d'un disc de Jacques Brel, un doble disc en directe de Deep Purple, alguns discs de Lluís Llach, alguns de música clàssica que, degut a la meva ignoráncia no puc identificar què són en concret... Hi havia discs sense funda, fundes buides... Això és un crim!
 
Aquella troballa va anar seguida de dues bosses més, també plenes majoritàriament de joies discogràfiques força mal cuidades que, amb el temps i molta paciència he anat arranjant. En total, en qüestió de dues o tres setmanes, la meva col·lecció de vinils, va augmentar en 86 discs nous.
 
La troballa em va fer pensar molt: De quí devien ser, aquelles joies? Potser algú les havia trobades en buidar un pis, o algú se n'havia desfet per què li duien mals records... Fins i tot vaig pensar de buscar una manera de posar-me en contacte amb la persona que estava deixant aquells tresors a mercè de tot el que pot comportar la intempèrie... I potser era algú que necessitava diners i ni s'havia parat a pensar que alguns dels vinils que estava llençant, no és que valguin molt, però si que et poden ajudar a acabar el mes...
 
Tenia ganes de parlar-ne per què, aquell, per a mí, va ser com un regal de Reis a mig estiu.

5 comentaris:

Blogger wendi ha dit...

És curiós. Jo encara no sé com cony s'ha esfumat el meu vinil de L'àngel de la dansa. No ho entenc. A ca meva no ha entrat ningú que me'l pogués robar (crec) i ha desaparescut del tot. No ho entenc. Ara el necessit. Oferesc el que sigui a canvi d'un vinil de L'Àngel de la dansa!

7 de gener del 2009, a les 16:42  
Blogger Vela ha dit...

Em sap greu. I amb la ràbia que fa perdre discs misteriosament, ja sé de què parles, ja!

Sento no poder-te ajudar gaire: de la Dharma només tinc L'Ou com balla, un disc que em vaig comprar fa uns anys tirat de preu un diumenge al Mercat de Sant Antoni.

He tafanejat una mica per la xarxa i he trobat una plana web on potser el trobaries, tot i que no sé si és gaire fiable comprar d'aquesta manera: www.todocoleccion.net

Que hi hagi sort!

7 de gener del 2009, a les 20:43  
Blogger wendi ha dit...

Uops! moltíssimes gràcies! ara ho miraré!

8 de gener del 2009, a les 14:08  
Blogger Vela ha dit...

Ja em diràs si hi has tingut sort!

9 de gener del 2009, a les 16:17  
Anonymous Anònim ha dit...

preberite celoten blog, kar dober

19 de novembre del 2009, a les 0:23  

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici